Czym jest promocja uzupełniająca?

Promocja niejedno ma imię, a z jej różnymi formami spotykamy się każdego dnia. Jedną z najbardziej zróżnicowanych form promocji jest tzw. promocja uzupełniająca. Czasem w stosunku do niej wykorzystywane jest też pojęcie promocji specjalnej, np. przedpremierowy konkurs iPhone marki Apple. Z taką formą działań można się spotkać przede wszystkim w sprzedaży towarów, a jej celem najważniejszym jest zwiększenie sprzedaży.

Promocja uzupełniająca może przybierać różne formy. Dość powszechnym rozwiązaniem są w jej przypadku atrakcyjne kupony, darmowe bonusy oraz premie, częstym zjawiskiem są również konkursy oraz specjalne rabaty. Narzędziem, z którego promocja uzupełniająca korzysta bardzo chętnie są też pokazy oraz degustacje. Popularną formą promocji są tu również bezpłatne próbki, z których najczęściej korzysta się w chwili wprowadzania nowego towaru na rynek. Dzięki nim klienci mogą zapoznać się z owym produktem bez ponoszenia kosztów ze swej strony. W taki sposób doskonale można wypromować nowe przyprawy lub kosmetyki, które bez problemu można dołączyć jako próbki do czasopism lub do innych znacznie lepiej znanych klientom, produktów danej firmy.

Inną formą promocji uzupełniającej są obniżki cen. Taka forma promocji ma przyciągnąć uwagę klientów i skłonić ich do dokonania zakupu wskazanych towarów. Takie promocje zazwyczaj są przeprowadzane w krótkim czasie, a termin w którym obowiązują korzystniejsze ceny, jest ściśle określony. Pozwala to na zwiększenie sprzedaży wybranych produktów w konkretnym terminie, a zarazem na zainteresowanie klientów innymi produktami danej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *